söndag 27 november 2011

Dag 57

Det börjar vara rätt jobbigt för Dory tror jag. Hon har tydligt svårt att ligga skönt och både verkar och ser otroligt klumpig ut ibland.



Precis som förra gången är hon otroligt kontaktsökande och gillar inte att bli lämnad ensam långa stunder. Pälsen är verkligen ingen trevlig syn just nu! Usch - den är riktigt flikig och ser ovårdad ut trots att vi tar hand om den så gott det går. Hon har alltid påverkats rätt ordentligt kring löp och får alltid mjäll i pälsen då. Även vid dräktighet så märks det tydligt på pälsen och hon börjar dessutom få lite mjäll nu igen - precis som hon fick förra gången då dräktighetens slut närmade sig.

Blir såååå trött på att vänta och vänta på mina bebisar!


Bebisarna är riktiga vildbasare och bankar på som attan där inne. Nu går det också lätt att se rörelserna utanpå och det är verkligen häftigt måste jag säga!
Jag får många frågor om hur många jag tror det är men oj vad svårt att gissa! Skulle jag komma med en tanke i alla fall så tippar jag på 3 el 4 stycken. Att jag tänker det antalet beror på att hon ökat ungefär lika mycket som med förra kullen så det talar för att det blir tre stycken men så lägger jag till och säger fyra för jag tycker hon är större än förra gången.

Jag tror vi är redo med alla prylar här hemma. Det är väl kanske lite småsaker som ska fixas men i det stora hela är vi redo att möta de små!

Så här ser magen ut idag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar