fredag 9 december 2011

Äntligen, äntligen, äntligen!

Jag skrev ett inlägg rätt tidigt på tisdag förmiddag då jag var säker på att allt var på G inom väldigt kort. Dory boade som attan och jag bara väntade på att förlossningen skulle starta på riktigt.
Och vad jag väntade! Himmel vad det drog ut på tiden. Hon har ju en tendens att lura mig och ge mig ännu fler grå hår den här damen och denna dag var inget undantag! Hon var inte alls redo där på förmiddan utan tyckte väl bara att det var skoj att reta matte litegrann.
Mina kära vänner som höll mig sällskap inför vad som komma skulle kämpade på och hoppades ihop med mig. Vid halv 1-tiden på natten insåg vi väl att det inte skulle komma några bebisar den här dagen. Gud vad jag blev besviken! Hade verkligen trott och hoppats på att de skulle komma på dag 66 som förra kullen gjorde. Nåja, vännerna åkte hem och jag la mig ner på sängen för att vila. Det hade varit några långa och intensiva dagar innan så jag slocknade rätt fort. Klockan halv 2 vaknade jag dock av att Dory bökade runt i min säng och då jag slog upp ögonen så insåg jag snabbt att det är NU det händer! Jag lade ned Dory i bolådan och krystvärkarna kom i stort sett på en gång.
Allt flöt på bra och alla fyra bebisar föddes problemfritt.

Det är med glädje jag här presenterar våra fyra små godbitar:

Nr 1 är en svartsmoke hane med vitt


Nr 2 är en svart hona med vitt


Stackars Nr3 - "Namnet" på bilden verkar jag ha missat att lägga dit!
Hon är i alla fall en svart hona :)


Nr 4 är en svartsmoke hona med vitt



Fler bilder och sånt kommer såklart lite senare då det blir läge att fotografera dem. Nu får mor och barn tillbringa tiden med att lära känna varandra och knyta an - vi får vår tid med dem framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar