tisdag 25 september 2012

Kattungarna 5 dagar

Det är verkligen full fart här hemma. Nio bebisar är mer än en handfull ska jag säga. Fortfarande är det så att när jag säger eller skriver "nio" får jag liksom stanna upp och fundera på om det var rätt. Är de så många? flyger det genom mitt huvud.


Quizas är en otroligt duktig mamma. Man tänker på den lilla tjej som varit vår bebis här hemma som nu själv ska ta hand om nio döttrar och söner. Första dagarna upplevde jag att hon ibland blev lite ställd och inte riktigt visste vad hon skulle göra - speciellt när de alla var hungriga och klättrade på henne samtidigt. Jag tycker dock att hon anpassat sig till sin nya situation och sköter den klanderfritt. Jag är så stolt över vår duktiga Quizas!

Sex pojkar och tre flickor blev resultatet. Jag tycker att de alla har fina vikter speciellt med tanke på att de var så många. De är alla starka och tar för sig i gänget.

Låt mig presentera våra små kärlekar: 

 
S*SevgiLims C1, hona

S*SevgiLims C2, hane

S*SevgiLims C3, hona

 S*SevgiLims C4, hane

 S*SevgiLims C5, hane

 S*SevgiLims C6, hane

 S*SevgiLims C7, hane

 S*SevgiLims C8, hona

 S*SevgiLims C9, hane

Vi är så glada för hela det här gänget och ser med glädje fram emot deras utveckling. Idag på dag fem så har de flesta börjat öppna ögonen och lilla femman har helt öppnat båda ögonen.

Det är en härlig tid nu!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar