lördag 11 augusti 2012

S*SevgiLims hoppas och tror

Familjens tvåbenta har unnat sig en härlig semester i vårt hus i Bodrum, Turkiet. Vi saknar Philip då han inte kunde hänga med pga en innebandycup i Tjeckien men vi vet att han kommer att få det himla fint där när han kommer ned dit imorgon. Heja heja RIG!

Våra små fyrbenta bor kvar hemma med sin kattvakt som tar hand om dem på det bästa sätt man kan önska sig. Som en liten bonus har vi Blaze hemma under ett par dagar. Mamma Dory tycker väl att det är lite pest och pina att dotra kommit hem och Quizas är lite preggosur men det är klart att damerna måste ordna rangen hemma.. Jo preggosur säger jag för vi hoppas och tror att hon faktiskt är dräktig!

Om allt fortlöper som det ska så hoppas vi på småbebisar kring den 21a september! Tjoho! Vägen dit är lång och inget är fastställt såklart men vi hoppas!

Stolta föräldrar till den förhoppningsvis kommande kullen är:

Vi har det helt underbart här i Turkiet men man kan inte riktigt låta bli att fundera på vad som egentligen komma skall.  Jag var lite kluven till hur jag skulle göra med den här parningen tidsmässigt. Min älskade svärfar fyller 80 år nu den 19 augusti och vi vill så klart gärna vara här i Turkiet med honom då. Men hur skulle jag göra med parningen? Naturligtvis kunde jag inte lämna bort Quizas hos en kattvakt om hon var dräktig. Nu visade det sig så himla bra att dottern Rebeccas kompis Evelina ställde upp för att bo hemma hos oss de veckor vi är borta. Kanon - då kände jag att jag kunde para henne när hon fick vara kvar hemma i sin hemmiljö.

Utifrån de tecken som finns idag så känns allt jättebra! Förhoppningsvis får nya bebisar se dagens ljus hemma hos oss på S*SevgiLims om ca sex veckor! :



1 kommentar:

  1. Eva Maria Blomberg12 augusti 2012 kl. 09:06

    Allt brukar ju lösa sig i slutändan....Du vet var du kan ringa nästa gång. Bedros har mitt nummer. Kramis och njut nu med hamam, sol och med familjen.

    SvaraRadera